Rubrik- Hos veterinären

Vet inte riktigt vad jag skulle döpa detta inlägg till men här kommer iallafall förklaringen till veckans seg bloggning från min sida.

I måndags hängde vi på Ellas equiteraput, vi började med att longera o böja honom på stallplanen. Han markerade då lite i longering på h.b och h.f. Även när hon böjde hovleden h.f alltså ingenting visades på knä eller kota. 

Eftersom att det var en rätt ordentlig hälta som följde böjningen i hovleden och markeringen i longering så sa hon att det vi skulle göra nu var att åka till vetrinär för att kolla upp det och det blev därför ingen behandling eller liknande. 

I fredags åkte mamma själv med honom till en klinik i Stav dit equiteraputen rekomenderade oss att åka till en vetrinär som precis kommit dit. Jag kunde dock inre följa med pga stort matteprov jag inte kunde missa, riktigt synd då jag tycker att det är väldigt intressant att se hur alla olika vetrinärer och equiterapefter jobbar då vi vid det här laget har fått eftarenhet av det! 

Vetrinären hittade, såsom equiteraputen sa, något i h.b och h.f. Dock satt det i knäna. Han blev badävad och om jag inte mistar mig även behandlad vilket känns bra i detta läget då jag vet att han inte har ont nu! 

Promenad 20min/dag i 3 veckor+sjukhage. Yippie. Hoppas att det är värt allt jobb när det äntligen är klart. Vi räknar med minst 2 behandlingar till+3v efter varje behandling. Detta kommer ta låång tid... Så nu förklaras tävlingssäsongen härmed avslutad! Duktiga Darren förtjänar att vila ikapp nu ändå! 

❤️
Kommentera inlägget här: