Planering framöver

Har fortfarande inte fått tag på någon hovslagare..Om vi inte får tag på någon tills i helgen så åker vi iväg och skor honom. Jag börjar få lite panik nu då jag känner att han inte kan vila mer, så nu ska jag börja tömköra och longera honom. Då får han göra någonting men samtidigt är det inte samma belastning som om jag skulle rida honom. 
 
Onsdag (idag) - Lättare tömkörning
Torsdag - Promenad / Longering
Fredag - Hårt tömkörnings pass
 
Lördag - Jogga uppsuttet?
Söndag - Jogga uppsuttet?
 

Lördag och Söndag beror på om han blivit skodd eller inte. 
 
Ska bli skönt att sätta igång honom nu, Det är härligt att komma hem tidigt från stallet och ha massa tid över till annat men jag har saknat att rida honom ordenkligt. Det är helt sjukt vad mycket tid det tar att vara i stallet. Jag måste lära mig att vara effektiv.. För det är såå tråkigt att komma hem typ 22.00 och då har alla i familjen redan ätit och pluggat. Man hinner aldrig umgås förrutom på helgerna, vilket är tråkigt. För mig kan stallet lätt bli ett stress moment, för jag vill umgås med familjen så mycket som jag kan och så vet jag att jag för eller senare måste åka iväg till stallet.. 
 
Men nu ska jag bli bättre på att planera och vara effektiv! Med effektiv menar jag inte att man ska stressa runt och kasta på hästen alla saker, utan jag menar mer t.ex. 
 
Man stannar inte och pratar med alla hela tiden.
 
Man tar med sig lunch påsen ut när man hämtar in hästen, där har man sparat några minuter.
 
Man prioriterar det som verkligen är viktigt att lägga fokus på. t.ex så kanske man inte behöver stå och pet mocka i 45min just idag eller att höt inte måste vara precis på pricken 1.7kg. Man får lägga tid på att borsta, fixa och umågs med sin häst i stället. 
 
Och ibland kanske man får tänka på vad man själv ska göra, inte hänga och snacka med kompisarna när man vet att man ska rida. 
 

Detta kanske låter skit tråkigt, men så försöker jag tänka för att spara tid och kunna göra andra saker utom att vara i stallet hela kvällen. Och så kan man i stället umgås med kompisarna när man har tid. Jag menar inte att man aldrig ska prata med dem, självklart kan man snacka och så men man kanske inte behöver stå och prata i en kvart. 
 
Jag älskar att vara i stallet, miss ta mig inte! men jag vill hinna umgås och äta goda middagar med familjen också, eller baka bullar med min låtsas syster, gå en lång promenad med hundarna på helgen.
 
 
 
 
 
 
 
 
Kommentera inlägget här: