Svettig Ponny

Grey var duktig idag! 
 
Han var ganska hetsig i början men lugnade ner sig efter en stunds lösgörande jobb i skritt. Han var väldigt pigg idag, det är roligt att han vill jobba och är arbetsvillig men ibland kan det bli lite för mycket. Helt okej i traven dock lite jobbig då han inte riktigt orkade bära sig själv idag. Han hängde sig i handen väldigt mycket och sprang iväg så fort jag gav lite eftergift, det blev bättre efter mycket övergångar. Grey var riktigt fin i galoppen idag! Han tog för sig och lyssnade så fort jag ville ha tillbaka honom lite gran. Jobbade somsagt mycket i traven där han var  jobbigast idag och han fick jobba ordentligt, riktigt svettig blev han. 
 
Skrittade hem i regnet och kom på att jag hade glömt pannlampan och höll på att tappa bort mig i skogen! Tur att Grey kan vägen i alla fall, annars hade jag nog inte kommit hem.. 
Han fick en väl förtjänt massage och borstning och massa morötter innan han fick gå ut till Kitty igen. 
 
Imorgon ska han stretchas ordentligt och skrittas i rask takt, kanske travas lite om jag hittar någon bra väg att göra det på och om han känns lugn. 
 
 
Gammal bild...
Kommentera inlägget här: