Modell

Halloj!
 
Idag var det en bra dag för mig och ponnyerna. Vädret var fint och allt bara rullade på perfekt.
 
Marie var mycket bättre idag. Hon var mer loss från början än vad hon var igår. Man får räkna med att dagen efter vila så är det bara lösgörande arbete eftersom det tar ett helt pass att få loss henne då.
Jag red henne med ett spö idag för att hjälpa bakbenen lite. Hon blev först lite bitchig och sur men efter ett tag slappnade hon av och accepterade att jag red med det. Jag får nog börja att rida med ett spö så att hon slutar att förknippa spöet med bestraffning. Det är till mycket hjälp när man tränar samling att ha ett spö, man kan liksom peta på bakbenen när det tappar energi.
 
Pinky får den stora guldstjärnan idag. Han var suuper pigg i början och hans ben var överllt, haha. Efter att ha gjort mycket övergångar för att få lite kontroll blev han riktigt fin. Han typ svävade fram med både fram och bakbenen. Häftigare ponny går inte att hitta. Körde även galopp idag. Haha, han var så pigg första fattningen, flög upp i luften som ett spjut...
 Mamma fotade Marie idag. Fina bilder blev det, men eftersom jag red inne så blev självaste ridningsbilderna inte så bra.. Men några har jag fixat så de ser hyfsat bra ut.
Kommentera inlägget här: