Hur svårt kan det vara?

Hur svårt kan det vara att göra rätt från början? Grey var taggad och på tårna redan påväg till ridhuset. Väl framme så börjar jag fis rida istället för att ha full focus och rida bra. För att Grey ska få med sig bakbena och sluta trycka in bogen så måste han vara mellan hand och skänkel. Så prio ett när jag rider är att få hästen mellan hand och skänkel, så kommer oftast formen av sig självt sen. Men idag vet jag inte vad som hände? Jag satt bara och fipplade med händerna istället för att lägga fokus på att han ska vara fram för skänkel men samtidigt lyssna när jag vill att han samlar ihop sig lite. 
Tyvärr kom jag på detta lite försent då han redan hunnit stressa upp sig över att jag inte rider som jag brukar. 
Dock blev han ganska fin efter att jag kommit på detta. Han började bära upp sig själv riktigt bra och behövde inte lika mycket hjälp som annars. En bra takt i traven och jag kunde även se i spegeln att bakbena arbetade riktigt bra. Han var lös i båda sidor och sista galoppen blev riktigt bra. 
 
I slutet blev han lite trött och hängde i handen men då gjorde jag mycket volter och serpentiner och då var han tvungen att bära sig själv. Ett bra pass verkligen! 
 
Imorgon blir det ut i skogen! Tyvärr så blev det ingen film idag men ska fixa till nästa gång vi ska till ridhuset som förmodligen blir på Torsdag eller någon gång i helgen. 
 
 
Sommar kom tillbaka...
Kommentera inlägget här: