Emma träning

Emma träningen igår gick verkligen as bra! 

Vi började som vanligt med lite övergångar i skritt halt skritt för att få honom att lyssna och påminna honom om vart han ska vara någonstans. Sammasak sen i traven och lite tempoväxlingar. Igår jobbade vi även mycket med formen, att han skulle släppa till i nacken och bli lite låg o rund vilket han har svårt för. För att få loss honom gjorde vi 10 meters volter på långsidan där jag skulle överdriva ställningen och när jag kom ut på rakt spår igen så skulle jag fortsätta ha honom lite vänster ställd. 

I slutet släppte han i nacken och började även röra sig riktigt ordentligt! Galoppen jobbade vi med bärighet och att han skulle släppa ner nacken även där. 

Allt gick även bra med att åka! Och vi hann även fast jag fick reda på att jag red 19.10 istället för 19.50 när jag satt på bussen! 


Kommentera inlägget här: