Biodags!

Idag får ponnyerna vila, jag ska nämligen in till stan och se på bio med tjejerna från min klass. Super kul ska det bli, dock åker jag såklart ut till stallet innan och fixar allt med ponnyerna.

Igår red jag båda ganska hårt. Marie gick på utebanan som mer var som en simbassäng. Hon var duktig, lite fjompigt spänd i början men sen slappnade hon av och då fick jag tag i henne ordentligt. Tränade mycket galopp och övergångar från galoppen.

Pinky gick i ridhuset medan mamma kollade. Red honom med sporrar för första gången sedan han började sättas igång. Han var väldigt duktig och i slutet dansade han fram så fint, så nu förtjänar han sin vila.

Det var även stallmöte igår. Inget speciellt kom upp, dock har vi väldiga problem med hagarna. De är såå leriga, inte direkt konstigt med tanke på vädret men vi har också något problem med marken som gör så att inte vattnet sugs ner... Jobbigt som sjutton är det!







Kommentera inlägget här: