Varför är Darren halt?

Nu tänkte jag berätta varför Darren är halt när jag ändå är hemma i sjukläge utan något att göra.
 
I lördags så skulle vi åka till Färentuna på tävling, vi skulle starta vid 15 så vi hade inte behövt stressa eller någonting. Vi hade varit och hyrt släp på ett ställe på Ekerö på vägen till stallet, vilket var väldig tur.
 
Iallafall så gjorde vi honom fin och prydlig och vi lastade och allt gick precis som vanligt. Vi började köra och när vi kommit ganska exakt halva biten så var i vid Ekerö centrum, vi fick rödljus och saktade in. Vi stannade så att vi hade gott om plats, men en man i bilen bakom tror att vi har fått grönt då vi vääldigt långsamt rullar fram den sista biten, han har ett litet bakvänt barn i framsätet som han börjar prata med och eftersom att han inte såg över våran stora transport eller kunde koncentrera sig till 100% vad som hände framför så fortsätter han köra och kör rakt in i oss. Stackars ponny måste ha flugit fram och slagit hela frampartiet i bommen, då hela vår dragkrock blivit helt uppböjd måste det ha varit mycket vikt som kastades framåt.
 
Jag och mamma bokstavligt talat slänger oss ut ur bilen och rusar fram till föraren, som i sin tur verkar väldigt förvirrad. Han bil hade fått en riktig omgång och då takluckan på vår transport flugit ner i smällen så var hans lack och framdel på bilen helt tillpucklad.
 
Darren däremot stog och åt och när vi öppnade få att se om han var ok så bara frustade han lite lätt som om han sa "vad håller ni på med?". Underbara pony.
 
När vi kommer fram till tävlingsplatsen inser vi också att bakluckan på transporten har fått sig en omgång då en järnpinne (se bild) har blivit böjd. Då hade jag nästan gett upp och ställde in mig på att vi inte skulle få ut honom och behöva åka hem och bryta upp dörren, men då kom en snäll stark pappa och hjälpte oss att böja tillbaka denne stång så att vi iallafall med lite kraft kunde få ut Darren.
 
Vi springer lite fram och tillbaka på parkeringen men ingen verkar se någonting. Då går vi till framridningen och jag känner inget spacielt vilketgjorde mig ugn. Han var som han brukade.

Framridningen var lite halvrörig, vissa såg inte upp och man håll på att bli påriden flera gånger vilket ledde till att jag bara försökte hålla mig urvägen så att jag kunde tänka på att få upp tackten och schvunget.
 
När jag gick in på banan kände jag att något var fel, jag kunde inte lossa hans ytterbog och han gick och drog sig innåt som att han hade ont i höger. Jäg tänkte att jag bara innbillade mig och rättade till mig och vände upp. Jag fick köra nästan hela travprogrammet men sedan talade domaren om för mig att han var oren, inte halt utan ytterst lite oren. Vi lastar in honom i transporten och åker hem.
 
Väl hemma sa Jeanette att han var halt höger fram men enligt Eva var han halt höger bak.
 
Lördag: Antagligen ledde haltandet på fram till haltande bak, eller tvärtom?
Söndag: Stel och oren bak
Måndag: Helt ren, nu började vi hoppas.
Tisdag: Oren fram i traven, inget i skritten.
 
Idag har vi inte kollat honom men som det lät på Pia verkade han antingen stel eller oren i fram när hon tog ut honom i hagen.
 
 
Eftersom att det varierar från dag till dag så börjar man ju undra om det kan vara att han har ont någon annanstans, tex i ryggen som gör att det känns olika. Eller så kanske han är halt på vänster men visar höger. Detta är så sjukt svårt att avgöra.
Nu sitter mamma iallafall i talefon och på andra sidan sitter John Österdahl. Hoppas att han har någon teori på hur han ser på det.
 
Jag vill verkligen bara att han ska bli frisk och om han visar något imorgon så är antagligen KM på söndag kört... Och inget kan man göra åt det

 Dagen efter att vi hade hämtat honom.
Kommentera inlägget här: