Presentation Ella

Hej jag heter Ella Viebke. Jag är född 1999 och bor i Bromma med min familj. Jag och min ponny står uppstallade på super trevliga Tuna gård ute på Färingsö. Min karriär inom ridningen började när jag var 7 år då jag började att rida på ridskola. Dock  har jag ända sedan tidig ålder varit galen i hästar. På ridskolan red jag i ett par år tills hösten 2010 då vi bestämde oss för att skaffa en egen ponny. Det var en av de absolut största händelserna i mitt liv. Min första ponny Daylight kan ni läsa mer om här.

Min ponny heter Drink Pink eller Pinky som vi kallar honom. Han är en tysk ridponny vallack född 08. Han är efter FS Don´t Worry och är själv uppfödd på det kända FS stuteriet i Tyskland. Vi fick hem Pinky hösten 2012, han var då endast 4 år. Tillsammans har vi tävlat oss upp i klasserna, från ungponny klasserna till eliten. År 2013 tog vi ungponny- SM silver. Sommaren 2014 kom vi med i landslaget OBS-trupp. Hösten 2014 deltog vi i lag- SM där vi (Årsta-runsten) tog brons

Anna Gustle:

Hej Ella!
Du kanske inte alls kan minnas mig. Jag är syster till din farmor Agneta. Jag har träffat dig när du var liten. Nu vet jag genom Agneta att du ska tävla i EM. Jag vill önska dig varmt lycka till. Även om jag inte vet så mycket om hästar så ska du veta att jag tycker väldigt mycket om dem. Jag tycker din Pinky är underbart söt. Pussa honom från mig.
Varm kram till er båda från Anna Gustle i Lund - jag är alltså din pappas moster :)

Kommentera inlägget här: