Inflammatorer överallt

Förlåt för dålig uppdatering allihopa, men min ursäkt är att det har varit ganska mycket nu så jag har haft ett tight schema och tyvärr inte hunnit med bloggen... Men jag lovar att det kommer att bli bättre nu! :)

Idag så har jag och varit på ett låångt besök hos veterinären. Och nu vet vi varför han har ont, han har;
Kotledsinflammation höger fram
Knäledsinflammation höger fram
Hovledsinflammation höger fram
Kotledsinflammation vänster fram.

Veterinären gav honom utöver alla bedövningar också en inflammatorisk spruta så nu ska han ta det otroligt lugnt i två dagar sedan ska vi promenera/tömköra i 2 veckor för att sedan åka tillbaka på återbesök.

Nu står han iallafall något glad i sin box med 2 bandagerade framben, plus att dom har rakat honom på benen på massa ställen så det ser lite kul ut, tur att det inte blir några tävlingar på ett tag framöver för att det hade varit väldigt pinsamt att tävla med det ;)

Dock kommer jag inte att kunna åka med Emma Gauffin (inte emma här på bloggen) till Säva i sommar på fälttävlinsläger utan får istället ta sommaren till att komma igång lugnt och stadigt med honom så hoppas vi att höstens tävlingssäsong inte försvinner!

Kommentera inlägget här: