Halt igen

Fy vad trist.

Dagen började med att jag var uppe med tuppen och åkte med mamma till stallet och hjälpte till i sekretariatet och med lingondressyren och dom små lingonen som behövde lite hjälp!

Sedan hjälpte jag tyra med dick, hennes absolut första dressyrtävling och jag var så stolt över hennes 59%! Din kommer bli ett superfint team.

Sedan knoppade och fixade jag honom, han blir väldigt taggad så fort han får knoppar i manen!

Framridningen kändes verkligen jättebra, tror inte att det har gått så bra på en framridning någon gång, massa folk som satt och kollade på mig och alla sa att han absolut inte var halt. Jag red fram i ca 40 min och sedan var det dags att gå upp till banan vilket innebar att vi låg väldigt bra i tid, 20 min till start, perfekt!

Dock kan 20 min av skrittande utan att jobba med ryggen ha varit lite för mycket för honom för att direkt när jag kom in på banan så började han hacka. Inte alls mycket men lite för mycket för att riskera.

Så det var bara att gå ut, gråta lite i stallet och oroa sig för Darren och sedan på't igen och gå upp till tävlingen och äta lite hamburgare.

Det var en stor chock även fast jag ställt in mig på att jag inte skulle kunna vara med, men tur iallafall att jag hann med två lokala tävlingar med mycket priser, känns som en varierande stabil start! ;)

Nu är det vila och skritta till onsdag, då kommer John Östersahl och kollar igenom honom.


Måste ändå säga jättegrattis till alla som red fina ritter, jättekul att Emma plockade med sig en rosett hem och att Sagas första dressyrstart gick jättebra!

Att glädjas med andra är att skrämma bort ondskan :)

Kommentera inlägget här: