Noras svar på frågestunden!

 

Vad är ditt mål med Darren?

Oj, det var svårt. Men jag ska komma så långt som det går. Så mycket som han och jag har kapacitet för, som det ligger till just nu så är det han som lär mig, men ju högre upp vi kommer desto mer nybörjare blir vi tillsammans. Jag har verkligen ingen aning om hur långt det kommer räcka bland alla duktiga D-ponnyer! ;)

 

 

 

Bästa uppvärmningstipset (i ett ridpass) och bästa sättet att bygga upp konditionen hos hästen?

Jag skrittar alltid fram ett ordentligt tag och känner att jag har med mig hela hästen redan i skritten, när det känns bra börjar jag trava, då läger jag alltid hästen lågt och rider igenom hästen för alla hjälper. Sedan går jag över till galopp där jag jobbar i olika former, jag börjar med kanske 15 språng lång och låg, 15 språng lite kort, fortfarande låg, 14 språng lång och låg, 14 språng kort osv.

Jag tror att ett bra, varierande schema är ett viktigt underlag för ett bra upplägg av konditionsträning. Jag tränar intervaller, det hjälper både ryttaren och hästen att kolla i balans och det ökar plusen. Intervaller kör jag gärna på en runda/väg med bra underlag för att inte slita på hästens ben.

 

 

 

Har du planer på att flytta till Ella och Saga?

Ja, eller det har jag redan gjort!

 

 

 

Hallon/Jordgubbar

Jacob/Edward

Kaffe/Te

Ponny/Häst

Skäck/Skimmel – Dick ;)

Sadel/Barbacka

Äga/Hyra

McDonalds/BurgerKing

Tårta/Muffins

 

 

 

Varför fick du Darren? Vem fick du Darren av? Vart står Darren? 

Jag vet inte riktigt hur jag ska svara på den frågan, vi hade bestämt oss för att jag var helt redo för att ha 100% ansvar och kunna ta hand om en ponny helt själv utan andras hjälp. Darren var och är den absolut bästa och underbaraste ponnyn på hela jorden, därför köpte vi honom. Han passar mig på alla sätt och vis.

Vi köpte Darren av en fantastisk familj, en mamma och en dotter, som det verkligen känns så bra att ha bakom sig och stöttar oss i ur och skur.

Darren står på Farmen, det ligger på Färingsö eller något liknande på Ekerö.

 

 

 

Hur är Darren att rida?

Jag är underbar. Egen motor, inte trög men blir heller aldrig springig. Han flyter på fin och gör alltid sitt absolut bästa! Han tycker att nya saker är spännande och kul och han är mycket väl inochtillriden.

 

 

 

 

Vad ger ni för foder (vitaminer,tillskott,havre/kraft osv) till era hästar?

Just nu när Darren vilar så får han:

Morgon: ½ kg krosshavre ¼ kg hestekraft (innehåller alla vitaminer)

Kväll: ½ kg krosshavre ¼ kg hestekraft ½ dl E-vitamin.

Vi ska också lägg på nypon-pulver när vi fått tag på det.

 

 

 

Jag tror att jag har svarat på allt men om jag har glömt något eller om det är något som ni inte fattar på är det bara att kommentera!

Kommentera inlägget här: