Tanken med Grey & framtiden

 
 
Drömmen med Grey och tanken med honom är just nu att träna vidare, och slutmäta honom så att vi kan komma ut och få rutin på tävlingar. Det är ju inte säkert att Grey blir ponny men om han inte blir det så kommer jag tävla honom som storhäst. Om han håller sig inom ponny måttet så tävlar jag honom som ponny tills jag fyllt 18 sen kommer jag mäta upp oss som storhäst ekipage och fortsätta tävla honom i dressyren. Jag har alltså inga planer på att sälja honom. Utan han kommer stanna här hela sitt liv. 
 
Men.. i grund och botten är jag ju hoppryttare eller har varit iallafall och jag tycker fortfarande att det är kul, och det vore tråkigt att sluta med det helt bara för att Grey inte klarar av att hoppa. Från början var tanken att Grey skulle bli hopphäst men jag insåg att han aldrig skulle klara det eller hålla för det. Han ser ju dåligt och har då svårt att bedömma avstånd, förra sommaren hade han en gaffelbandskada och det finns en risk att den kommer tillbaka. Och då tar jag hällre det säkra kortet än att stå där med en utdömd häst. 
 
Min gudmor har en storrhäst med hoppstam, och tanken är att jag ska ta över henne när hon är färdig utbildad. Men när det är och vad som händer med Grey då är oklart. Drömmen skulle ju vara att kunna ha båda två, och tävla Grey i Dressyr och ''Pärlan'' i hoppning. 
 
just nu vet jag inte vad som händer men det känns skönt att ha lite planer inför framtiden. Men kortsiktigt så ska Grey slutmätas och vi ska få rutin på tävllingar. 
 
 
Victoria:

Riktigt fin blogg du har! Älskar headern!
Kika gärna in på min blogg om du har lust ;)
Kram Victoria

Kommentera inlägget här: