Tack och bock!

Haha, kom verkligen inte på någon rubrik så det fick bli något, som iallafall har lite med inlägget att göra ;)

 

 

Idag så har Darren för första gången på 7 veckor travat och galopperat. Och herregud va glad han var! Scorry och Pernilla var också med och visade vart vi skulle rida och så. Vi började med att trava en bit utmed en hage, och sedan galopperade vi i höger galopp tillbaka, han var myycket pigg och spänd, och självklart var det för att han tyckte att det var kul för att sedan när vi lämnat hagen och kommer ut på att raksträcka brallar han på som sjutton och lägger några bocksprång på rad, som tur är så saktade han ner efter det, jag red ju barbacka så om han hade fått för sig att sticka efter det så vet jag inte riktigt vad som hade hänt ;)

 

Andra galoppen gick bättre, han studsade lite på stället någon gång annars kändes det verkligen jättebra! Sista travsträckan tillbaka kändes mycket bra och sedan när vi saktade av till skritta så kändes han så himla bra, när han kommit igång så klev han på ordentligt och tog, för första gången på väldigt länge, ut stegen riktigt ordentligt!

 

Imorgon ser planen ungefär likadan ut som idag, fast vi ska lägga på honom sadeln så att jag ska kunna ställa mig i lätt sitts och han ska kunna galoppera ordentligt med stora luftigare språng.

 

Sån himla tur att vi har Pernilla (som vi står hos just nu) som kan allt med igångsättningar och är grym på att se hur hästar rör sig och sedan kunna berätta vad som inte är rätt. Hon skrittade även lite på honom igår för att känna på honom, och hon kände likadant som jag att han inte riktigt lyfter upp höger fram utan har det lite rakare för att kunna putta över ryttaren på vänster sida. Dock är det så otroligt lite så att det kan också bero på att han är så stel i höger och därför inte riktigt kommer igång med det benet. Därför ska han få galoppera igenom sig imorgon.

 

 

Nu ska jag och Felicia dra till badet! :)
 
 
Kommentera inlägget här: