Magic Mac

Igår så red jag en av de stora hästarna här i stallet. 172cm muskelpaket är svårt att hålla reda på när man är van vid en liten dressyrponny... ;)
 
Han är tävlad mest i fälttävlan, inte så mycket i dressyr (endast på fälttävlan) och är ett ungt fullblod, 2008:a har jag för mig, han gillar att hoppa med har dock lite för mycket huvud ibland och därav har inte tävlingarna alltid gått bra. Han heter Magic Mac men Maggan är hans smeknamn, haha xD
 
Iallafall var det sjukt kul att prova någonting nytt!Jag red honom iallafall på banan och körde ett svettigt dressyrpass i solen, kände mest på honom och försökte hitta lite knappar och så. Det var stor skillnad på honom i början på passet och i slutet, så jag tror att vi hittade varann någorlunda iallfall! :P
 
Stoor pålle..
 
Något mindre pålle på lite uppvärming innan söndagens ridtur i skogen!
Kommentera inlägget här: