Duktig Grey

Hej! Red uppe i ridhuset idag eftersom det är bäst underlag där och Grey är även lugnast inne, och idag kännde jag att jag inte villa hålla åpoch bråka med honom på utebanan.
 
Värmde upp lite i skritten genom att flytta lite och ställa o böja, se så att han är med hela tiden och mjuk o följsam. Började sen jobba i traven, i början var han lite trött och hände sig i handen men efter ett tag så släppte det. Galoppen var sjukt bra idag och jag kunde påverka honom i galoppen utan att han blir stressad. På slutet kom han tillbaka ordenkligt och jobbade på riktigt bra! Sen jobbade vi lite mer i traven på att han ska lyssna när jag vill ha honom mer tillbaka och sen kunna släppa fram honom utan att han rinner iväg. Sist även lite mera skritt jobb, man måst verkligen våga rida in honom i handen och jag har varit lite mesig i min ridning men nu känns det som om det går framåt!
 
Det går verkligen sjukt bra just nu! Hoppas att det håller i sig. Imorgon blir det jogging ute i skogen och på onsdag är det Emma träning!
 
Kommentera inlägget här: