20 Juli

Igår fick Darren gå ett ordenligare pass än i torsdags. Jag jobbade igenom hela honom i skänkelvikningar, öppnor & slutor, osv. I början puttade han fortfarande ut rumpan åt vänster men när jag jobbat igång hela honom och vi hade galopperat lite så gick han rakt hela tiden. Endast i fattningarna till vänster galopp hänger inte rumpan med.

 

När vi början var skritten fortfarande lite stel men i slutet var både skritt, trav och galopp helt som vanligt vilket är otroligt skönt, han verkar ju inte få ondare av att gå.

 

Idag ska Darren få galoppera ordentligt. Pernilla ska ta Maggan och vi ska ta ett riktigt pass på banvallen. Eftersom att Maggan är en storhäst så kommer Darren få ta ut galoppen väldigt mycket för att hänga med, dock får man nog räkna med lite bockningar när han får springa så snabbt! ;)

Han jobbas hela tiden i arbetsform för att inte kunna slinka ur min hand och släppa bogarna, därför kommer han nog vara riktigt trött och svettig efter dagens pass.

Dock är det väldigt skönt att rida i sadel nu eftersom att jag kan ta över kontrollen lättare med sisten till skillnad från när jag rider barbacka!
 
 
 
Kommentera inlägget här: