Ska börja skriva

Som ni kanske kommer ihåg lovade jag att skriva en sammanfattning av mitt 2013 här på bloggen. Jag ska påbörja skrivandet av den alldeles strax. Det ska  bli kul att blicka tillbaka på året, väldigt mycket har hänt och både jag och ponnyerna  lärde oss mycket. Ett plus var att båda ponnyerna avslutade på topp. Delle tog SM silver och vann även den sista starten med mig( finalen)! Pinky avslutade med att vinna debuten i LA:1 på 71%, inte dåligt det heller!
 
Idag började dagen i stallet med att Marie flyttade. Hon har ju varit hos mig i ca 2,5 månader och det har varit mycket hårt arbete med den ponnyn. När hon kom var hon inte mellan hand och skänkel och hade allmänt dåligt självförtroende. Övergångar från trav till skritt kunde hon överhuvertaget inte och spände sig de 10 första skrittstegen. 

Det blir På ett sätt skönt att bara ha en häst ett tag men även väldigt tråkigt då Marie verkligen började ta stora framsteg nu de sista veckorna. Allt arbete vi lagt ner började ge resultat! 

När Marie hade åkt red jag Pinky som var fin. Han jobbas nu i "vinterform", alltså lite lägre, avspänd dock inte på bogarna (!). Han har av detta arbete fått in en välldigt fin takt i traven och med lite mer stryrka så kommer man kunna rida på i den och få upp formen och framförallt frambenen. Galoppen är just nu super och där kommer han upp av sig själv i formen och lätter fint i fronten.
 
Nu ska jag börja skriva ;)
 
Kommentera inlägget här: