Dagen

Sista dagen på 2013! 
 
Min kompis som stannad här i 2 dagar åkte hem idag på dagen. Planerna med Grey blev lite ändrade när ingen kunde följa med och hjälpa mig med att flytta bommar i ridhuset. Så vi jobbade mycket på takt o tempo, och att han ska lyssna och inte hänga i handen. I slutet blev han trött och hängde mer än vanligt men det fick vara när han hade varit så duktig, slutade när jag kännde att han blev trött. Han har börjat lugna ner sig i galoppen nu och äntligen kan jag börja samla honom lite utan att han får panik och sticker iväg. 
 
Mamma ska försöka hjälpa mig lite framöver, så att vi kan få till skänkelvikningarna och få lite hjälp med att samla ihop honom. Har inte bestämt något för imorgon, men kommer rida på förmiddagen. Har en liten plan att sätta på honom gummisnodden imorgon och jobba med skänkelvikningarna och övergångar. Jag har en lös gummisnodd när jag rider ibland för att Grey lätt kastar upp huvudet av gammalvana när det blir lite svårt. Min gummisnodd sätter jag genom bett ringarna och sedan sitter den fast i sadelgjorden. Observera att den inte tvingar fast honom utan endast hindrar honom från att dra upp huvet bland stjärnorna. 
 
Så här såg Grejen ut idag. 
beiga lindor och brunt schabrak med beiget kantband.
 
Tror även att mamma filmade idag, när hon kom förbi en snabbis. Hoppas kunna lägga upp den imorgon.
 
 
 
 
 
 
 
 
Kommentera inlägget här: