Copycat

Hej Ella jag undrar hur du känner när många köper samma saker som dig? Ser du det positivt eller tycker du det är störande/ jobbigt ibland? När många kopierar det du gör, försöker du hålla vissa saker "hemligt" för konkurrenter? 

Jättebra blogg, ser upp till dig mycket:)


Hej!
Som du påpekar kan man alltid se detta från två olika vinklar. Vinkeln där man tycker att "aja, vad kul att jag inspererar andra och att andra ser upp till mig". Sedan kan man även se det från den andra vinkeln "men snälla när ska man inse att man kanske inte behöver kopiera rakt av".

Jag kan tycka att det är kul ibland, det beror på vad man "kopierar" med och vem personen är. Om det är en besvärlig person som är väldigt på att få veta allt om vad jag gör med mina hästar, vad jag ger de för mat och vad jag använder för pälsglans, då kan jag lätt bli sur och trött på att man aldrig kan gå sin egna väg. Detta ser man ju då även som en stor svaghet hos personen, den klarar ej av att stå på egna ben och inte heller av att testa sig fram utan tar den lätta och kortare vägen att bara kopiera någon annans framgångskoncept. Dock brukar aldrig dessa personer vinna i längden utan de tröttnar efter ett tag då de aldrig orkar kämpa eller ha tålamodet och envisheten denna sport kräver.

Dock är det inget fel med att bli inspererad, att tänka igenom vad man nyss sett, analysera och prova och analysera resultatet. Detta är det man kommer längst på, bygga sin egna uppfattning och även leta sina egna grejer! Man gör sig själv ingen tjänst att kopiera rakt av. Alla hästar och människor är olika och alla behöver olika grejer, mat och träning. 

Folk åker oftast till samma dyra ställen när de ska köpa hästar till exempel. Det är den lätta vägen att bara åka dit där man vet att allting funkar och att där har det funkar för många andra. Vi däremot letar själva, oberoende av andras åsikter  eller andras tips. Man får alltid ha i baktanke att folk vill tjäna pengar, inte alla men många, och om någon då tipsar om en häst  som deras kompis rider/ äger, hur stor sannolikhet är det så att "tipsare" faktiskt får en summa om man då köper hästen? Ganska stor faktiskt!

Så allihopa kom ihåg att bilda eregnauppfattning och lita aldrig på vad andra säger!
"Den smartaste och mest tystlåtna kan ibland slå till med stora framgångar"

Anna & Amanda:

För Amanda och oss är du den absolut bästa förebilden!
💕 Kram från Delle 💕

Kommentera inlägget här: