Sämsta på länge

Igår var mitt och Greys sämsta pass på länge. Han var helt fast i högersidan och det släppte inte. Skrittade 45min bara för att försöka få honom att släppa efter, men icke. Envisare häst får man leta efter.

Igår var han fast i vänster sidan istället, jag kan inte riktigt sätta fingret på vad det är men något är det.

Grey vilade ju helt när jag var iväg på SM. Och jag tror att han blivit lite trött i kroppen efter det. Han har ju inte vilat mer än 2 dagar på hela sommaren. Och så har han gått ganska hårt. Så förmodligen har han blivit trött efter att ha fått vila och har lite svårt att komma igång.

Så nu har jag lagt upp ett schema för hur han ska komma igång igen på bästa sätt!

Idag ska han skrittas i 25-30 min och sedan travas lösgörande.

Imorgon (fredag): åker vi iväg och slutmäter honom på täby, så då får vi se vad han får göra men förmodligen gå lösgörande i rudhuset.

Lördag: har inte planerat så mycket för lördag, beror helt på hur han känns på imorgon. Sammasak med söndag.

Kommentera inlägget här: