Grey kaosade

Som rubriken lyder... Ingen bra idé att testa nytt bett idag. I början var han helt okej, men sen stack han iväg och jag fick köra upp honom i en sand hög för att han skulle stanna.. Gick då till banan och red lite där, då var han dock bättre men han knäppte av helt och högg tag i bettet.

Har nu bestämt att alltid rida på det tredelade när jag ska rida på bett och på hacket när jag ska ut i skogen. Och bara mys rida när jag ska ut i skogen. Känns lite tråkigt att inte kunna ha kul på ängen med mina kompisar men måste tänka på vad som är bäst för Grey. Att rida ett pass på ängen är inget som fungerar för honom. Bara ännu en sak som han blir stressad av och som gör att det går dåligt.

Åker ut sent imorrn, ska åka till mormor o morfar och äta middag. Ska bli jätte mysigt!

Ska också skriva Greys planering inför nästa vecka då jag åker med Ella till SM.

Kommentera inlägget här: