Gårdagens träning

Igår åkte vi iväg till Fagersta och var med på en träning. Jag tror att både jag o Darren behövde det, vi körde ett riktigt gymnastik pass vilket nog var precis det Darren behövde!


Vi gjorde jättemånga olika övningar men den jag gillade mest var när vi kom ut på långsidan skulle vi göra sluta och när vi hade flyt så skulle vi gå in på en 8metersvolt, fortfarande i sluta, och när vi kom ut på spåret igen skulle vi göra samma sak en gång till. På kortsidorna skulle vi driva på lite och rida innanför spåret för att träna balans. Nästa långsida gjorde vi samma sak som den förra fast istället för sluta var det öppna.

Vi tränade också mycket på att hästarna skulle jobba ordentligt med yttre och inre bakbenet och lösgöra yttrebogen på mindre volter. Fick massa kul saker att öva på!

Tränaren var mycket engagerad och hon är själv Grand Prix-ryttare med fina resultat. Tjejen jag red med hade en C-ponny som tävlar i Ellas klasser, mycket söt ponny hade hon!


Nu ska jag läsa lite i världens bästa bok innan jag fortsätter mot stallet! Ponnyn ska vara skogsmulle idag, hoppas att regnvädret håller sig borta bara! ;)

Kommentera inlägget här: