Emma träningen igår

Det gick så sjukt bra igår! Började i skritt och ställde innåt och få honom att sänka sig i formen, om han går imot handen eller springer iväg så är det halt och få ner honom på tygeln, beröm och sen fram i skritt igen. Det här behövde vi inte göra så mycket eftersom han redan var väldigt lösgjord och lyssnade på mina hjälper. Vi körde sammasak i traven, sen gjorde vi tempo växlingar på volt för att få honom lydig och inte hänga i min hand, jag ska kunna lätta av utan att springa iväg. Skänkelvikningarna gick helt okej, han springer lite för mycket i dom bara, han tror att han ska springa framåt så fort jag lägger till skänkel och där måste jag bli bättre o rida mer med vikten.

Sen en lugn galoppfattning från en gansla kort trav så han inte hinner springa iväg, och jag fick verkligen driva i galoppen vilket var såå bra! För annars brukar man få sitta med handbromsen i hela tiden. Sedan körde vi övergångar från galopp till trav och att han ska vara lugn där.

Han galopperade jätte fint och fick massa beröm för hans fina gångarter! Så det var super kul!

Idag har vi bara myst och stretchat lite, han har också fårt massage. Nu står jag och väntar på mammas kille för vi ska åka och hämta mamma i Katrineholm.

Kommentera inlägget här: