Busponnyn nr 1

Idag joggade Darren lite i ridhuset, lite i alla gångarter och avsluta i låg form.
Tyckte inte riktigt att han tog för sig ordentligt, men han kan ha haft träningsvärk som han har ganska ofta, lite den känslan var det.

Så när jag var klar med själva ridningen så släppte jag honom i ridhuset så att han fick springa som han vill och herregud vilken fart det blev i honom! Varv på varv i någon blandning av sken, galopp, bockning, galoppombyte varje steg och glädje! Söt ponny!

Måste dock säga att jag har väldigt bra koll på honom och att han lyssnar på mig, när jag byter spöhand (jag står alltid i mitten av ridhuset), så byter han varv och när jag ropar på honom saktar han av och kommer till mig, sedan går han efter mig tills jag smackar och visar att han kan få busa igen ;)


Han har även fått ett nytt Rambo-nättäcke som han fick inviga efter att han hade badat idag :)

Kommentera inlägget här: