Äntligen hemma

Hem ljuva hem! Det blev en lång kväll istallet. Ibland är det skönt att bara ta det lugnt och inte stressa hela tiden.

Började iallafall med att klippa klart Delle. Han blev sjukt snygg! Han blänker så fint nu när man får bort allt stöv. Ska passa på att bada honom imorgon också:)

Efter det tog jag och red Pinky. Testade det nya bettet. Han funkade jättebra på det. Han var verkligen en klocka idag, gjorde sitt yttersta i allt jag bad honom om och jag fick en sån känsla som jag inte har haft turen att ha under SM och de senaste dagarna. Känns som vi är tillbaka på spåret igen.

Sedan red jag Delle lösgörande på banan. Det gick super. Han var mjuk, lätt i handen fast han ändå var låg, framför skänkeln och även väldigt på hugget vilket är kul att känna. Tror att hans långa päls var mycket i vägen för honom och tog mycket av hans energi... Stackars Delle.

Kommentera inlägget här: